Hmmm... This is a very good preparatory Etude for toccata style pieces as Schumann's Toccata or Prokofiev's Toccata. This is about two independent motions of the hand, demanding a lot from the wrist. I would practice the main motions of the right hand, to get used to it, and I believe Gradus ad Parnassum's 1st Etude could help with wrist force. But I hold on to the thought that Alfred Cortot's preparatory exercises are the best for this occasion, they go right down to it. I can't think of any preparatory repertoire pieces that deal with the same technique.

Lucas, ai no Rio tem muitos sebos vendendo livros velhos, certo? Eu fui ai, e comprei a edicao de Alfred Cortot original de 1923 (Estudos de Chopin) por um preco muito barato (4 Reais, eu acho) a nao ser que voce queira um novo, que e mais dificil de achar. Eu acredito que essa e a melhor edicao dos Estudos de Chopin, por que contem muitos exercicios que te ajudam no problema tecnico especifico para cada estudo. Depois de treinar os pequenos exercicios, voce parte para o Estudo na pagina seguinte. Agora tocando os Estudos fica bem mais facil do que antes, voce ja sabe a tecnica, agora basta memorizar as posicoes diferentes.

Mario Barbosa